مراقبت های بعد از ژنیکوماستی

اقدامات و مراقبت های بعد از ژنیکوماستی

مراقبت های بعد از ژنیکوماستی : مقصود از عمل ژنیکوماستی ، درمان بزرگی سینه آقایان می باشد. رسیدن به نتیجه قابل قبول و رضایت بخش از این جراحی ؛ همچون دیگر اعمال جراحی ، علاوه بر این که نیازمند انتخاب یک جراح متبحر و کارآزموده است ؛ مستلزم رعایت صحیح مراقبت های پس از جراحی نیز می باشد.

از این رو آقایانی که تحت عمل جراحی ژنیکوماستی قرار گرفته اند ؛ می بایست در رعایت مراقبت های بعد از ژنیکوماستی ، دقت لازم را مبذول نمایند.

ژنیکوماستی چیست ؟مراقبت های بعد از ژنیکوماستی

در اصطلاح پزشکی به بزرگی سینه مردان ، ژنیکوماستی اطلاق می گردد.

ژنیکوماستی در واقع نوعی بیماری است که به دلیل تغییری که در ظاهر اندام فرد به وجود می آورد منجر به سلب اعتماد به نفس او شده و حتی در مواردی ممکن است با درد نیز همراه بوده و فرد را با مشکلاتی مواجه سازد.

جراحی ژنیکوماستی ، با هدف درمان این بیماری انجام می پذیرد و باید توسط پزشکی که در درمان این بیماری دارای تخصص و تجربه می باشد انجام گیرد.

نکات و مراقبت های بعد از ژنیکوماستی :

همانطور که پیشتر اشاره شد ، مراقبت های پس از عمل ژنیکوماستی و تبعیت از دستورالعمل هایی که پزشک متخصص تجویز و توصیه می نماید زمینه ساز کسب موفقیت از این جراحی می باشد.

• مصرف صحیح و به موقع داروهای تجویز شده پس از عمل ژنیکوماستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، البته باید از مصرف خودسرانه هر گونه دارو در این دوران پرهیز شود.
  • به منظور تسکین درد ناشی از جراحی ، غالبا پزشک متخصص داروهای مسکن برای بیمار تجویز می کند و فرد با مصرف این داروها می تواند آن را به خوبی کنترل نماید.
  • افراد باید طی دوران نقاهت عمل ژنیکوماستی از انجام هر گونه حرکتی که سبب فشار آمدن به برش های جراحی می شود ، اجتناب نمایند.
  • افراد در هنگام خواب و استراحت تا زمانی که پزشک معالج آن ها توصیه نموده ، می بایست فقط به صورت طاقباز بخوابند و از خوابیدن به هر حالتی اعم از خوابیدن به پهلو و شکم که منجر به تحت فشار قرار گرفتن سینه می شود خودداری نمایند.
  • استفاده از گن مخصوص تجویز شده تا مدت زمانی که پزشک معالج تعیین می کند ؛ ضروری می باشد زیرا به حصول نتیجه بهینه از عمل ، کمک شایانی می کند.
  • مواجهه با هر گونه علائمی اعم از احساس درد در ناحیه قفسه سینه ، ضربان قلب غیرطبیعی و تنگی نفس نیازمند مراجعه سریع به پزشک می باشد ؛ چرا که بروز هر یک از این نشانه ها ممکن است درمان های تکمیلی و حتی بستری شدن در بیمارستان را ضروری سازد.

نظرات بسته شده است.

Call Now Buttonتماس با دکتر